Kundeservice og Handelsbetingelser

 
Levering og forsendelse
Vi sender pakker afsted hver dag mandag til fredag. Alle ordrer ekspederes og afsendes hurtigst muligt og indenfor 1-2 hverdage. Er jeres ordre en hasteordre, eller indeholder den varer i restordre, bedes I anføre, hvilken dato I skal bruge ordren i feltet "kommentarer til ordren" ved betaling.
Forsendelse indenfor Danmark koster 50kr som postpakke med omdeling eller 35kr som postpakke uden omdeling.  Ordrer over 600kr sendes fragtfrit (som pakke uden omdeling). Post Danmarks normale leveringstid er 1-2 hverdage. Vi påtager os intet ansvar ved eventuelt forsinket levering grundet Post Danmark. Vi sender som pakke med Post Danmark. Indeholder jeres ordre kun få, lette varer, som ikke er for sarte, og ønsker I i stedet at få sendt jeres ordre som brev, kan I anføre dette i feltet "kommentarer til ordren" ved betaling. Vi debiterer så kun jeres betalingskort for forsendelse som brev ifølge Post Danmarks gældende takster. Eksempelvis kan op til 3 pakker rosenblade sendes som alm. brev under 50 gram. Vi gør dog opmærksom på at forsendelse som brev sker for egen risiko. OBS: Ved et samlet ordrebeløb på under 30kr, påregner vi et beløb på 5kr til dækning af emballage.
Vi forsøger så vidt muligt at sende jeres ordre samlet. Det betyder, at vi som hovedregel venter med at afsende jeres ordre, indtil en evt. vare i restordre er på lager igen. Indeholder jeres ordre en vare i restordre, bedes I derfor anføre, hvilken dato I skal bruge ordren. Eftersender vi en vare i restordre, sker dette naturligvis uden omkostninger for jer. Vi hæver først pengene for restordrer, når disse varer afsendes.
Har I bestilt personlige varer, sukkerblomster eller varer udenfor normalt sortiment specielt hjemtaget til jer, følger alle varer altid den af jeres varer som har længst leveringstid. Ønsker I i et sådant tilfælde varerne leveret i flere omgange, kan dette naturligvis også lade sig gøre. Dog må I så påregne et ekstra forsendelsesgebyr. VIGTIGT: Hvis I bestiller personlige varer (kagetoppe, løbere osv.) eller bestillingsvarer, og betaler I med ViaBill, vil leveringstiden på jeres ordre blive forlænget med 14 dage.
Handelsbetingelser

I har 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop. I skal blot returnere varerne i original emballage og i væsentlig samme stand og mængde, som da I modtog dem. Behandlingstiden for returneringer samt tilbagebetaling er max 7 hverdage. Vi dækker ikke porto i forbindelse med fortrydelsesret. Varer specielt fremstillet til jer såsom initialer til kagetoppe, fjer i specialfarver eller andre personlige varer, afklippede metervarer f.eks. stof- , diamant- og Swarovskibånd, samt varer købt med særlig mængderabat tages ikke retur. Af hygiejniske grunde tages slik og sukkerpynt ikke retur

SÆRLIGT FOR SMYKKER: Når du modtager øreringe fra os, er den ene af øreringene plomberet. Du har altså mulighed for at prøve den uplomberede ørering, inden du beslutter dig for, om du ønsker at beholde øreringene. Er plomberingen på øreringen brudt, tager vi ikke øreringene retur.På hårpynt skal plombering ligeledes være ubrudt ved returnering.                                                                                                                                                     

Returnering og ombytning af varer
Medmindre I returnerer varer, som er i stykker ved modtagelse eller fejlagtigt leveret, er returomkostninger for jeres regning. Ønsker I at returnere en vare sender I os blot en e-mail med oplysning om jeres ordrenummer samt hvilken vare I ønsker at returnere. I modtager så et returnummer, som skal påføres pakken, inden I returnerer den. Returnummeret påføres pakken og original faktura vedlægges den returnerede vare. Returvarer uden returnummer modtages ikke og vi modtager ikke returvarer afsendt pr. efterkrav, uden omdeling eller indleveret personligt.

Hvis I ikke afhenter jeres forsendelse hos PostDanmark, forbeholder vi os retten til at fratrække et gebyr på 100kr, svarende til vores faktiske omkostninger i forbindelse med forsendelse og returnering. Pakker til udlandet der ikke afhentes, fratrækkes altid den faktiske pris på returfragt, forbeholdt at pakken er os i hænde indenfor fortrydelsesrettens frist (jvnf. pågældende lands prisliste for postpakker for gebyrets størrelse).
I kan ikke udnytte jeres fortrydelsesret, ved ikke at afhente forsendelsen eller nægte modtagelse. Varen skal leveres tilbage på samme måde, som ved modtagelse og inden 14 hverdage.

Bestilling og betaling
Med mindre andet er anført er varen på lager til omgående levering. Skulle I bestille et større antal af en vare end vi har på lager, vil I få besked herom når I lægger varen i kurven. Alle varer som ikke er på lager har som oftest en leveringstid på 2-3 uger. Har I brug for varen hurtigere end dette så kontakt os. I mange tilfælde kan det lade sig gøre at få leveret varerne ekspres (7-10 dage) mod et gebyr på 200kr. Alle priser er inkl. 25% moms.
Du bestiller ved at klikke på en vare du er interesseret i og vælge variant og antal. Klik herefter på knappen 'Læg i indkøbskurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i shoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Indkøbskurv'. Når du er klar til at betale bliver du sendt videre til vores betalingsudbyder Epay, hvor du kan betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Elektron, JCB, Maestro, Mastercard eller American Express. Når din bestilling er gennemført får du automatisk en ordrebekræftelse tilsendt den e-mail adresse du har opgivet ved bestlling. Når din vare afsendes får du ligeledes tilsendt en e-mail med forsendelsesnummeret på din pakke så du kan følge din ordre. Vi hæver naturligvis først pengene på dit kort, når varerne afsendes fra vores lager. Ved betaling med Mastercard eller Visa Elektron, bliver beløbet dog debiteret få dage efter ordreafgivelse. Ved bestilling af varer fremstillet specielt fremstillet til jer, såsom invitationer med tryk, kagetoppe, løbere osv., hæver vi ligeledes beløbet på jeres betalingskort ved ordreafgivelse. Vælger du at betale med ViaBill henviser vi desuden til ViaBills generelle betingelser her.
Levering til udlandet
Vi leverer gerne til andre lande end Danmark. Forsendelse til Norge og Sverige som postpakke koster 100kr, Færøerne, Grønland, Tyskland, Storbritannien og Irland som økonomi postpakke koster 190kr. For alle øvrige lande eller for express levering, kontakt os via. e-mail kundeservice@prinsessensbryllup.dk og fortæl os hvad I ønsker at bestille, så sender vi jer en pris på forsendelse, inden I bestiller. Alle order til lande udenfor EU fratrækkes dansk moms. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle told-omkostninger ved forsendelse til lande udenfor EU. Pakker til udlandet der ikke afhentes, fratrækkes altid den faktiske pris på returfragt, forbeholdt at pakken er os i hænde indenfor fortrydelsesrettens frist (jvnf. pågældende lands prisliste for postpakker for gebyrets størrelse).
I kan ikke udnytte jeres fortrydelsesret, ved ikke at afhente forsendelsen eller nægte modtagelse. Varen skal leveres tilbage på samme måde, som ved modtagelse og inden 14 hverdage.
Dine ordrer
Du kan til enhver tid se dine order under ordrer ved at logge ind med dit ordrenummer og adresseoplysninger.
Din konto
 Vi skal bruge et minimum af information, for at kunne sende varer til dig, men du behøver ikke at oprette en konto hos PrinsessensBryllup.dk. Med en konto får du imidlertid mulighed for at se status på din(e) ordre(r), permanent ønskeliste samt nyhedsbrev med særlige rabatter og lignende. Du kan til enhver tid tilføje / rette / slette informationerne på "Min konto" siden. Du kan til enhver tid få slettet din konto hos os igen ved at sende en e-mail til os på info@prinsessensbryllup.dk.